zondag 15 juli 2007

Huiswerk en vlaggen

Jullie moeten meer bloggen! Ik ben de enige die nog wat bijhoudt. En het is vervelend dat ik niet direct kan reageren. Dus, iedereen die berichtjes heeft achtergelaten: Hoi! :D En ik wil 'bedankt voor de aandacht' zeggen maar dat klinkt echt leip.

In ieder geval! We waren vrijdag op visite bij een Schotse collega van mijn vader. Haar dochter, Natalie, zit op de school waar ik heen ga (in hetzelfde jaar als ik) en ik heb haar uiteraard een paar vragen gesteld over die school.

En ik werd bang. Heel bang.

Hier doen ze blijkbaar al hun huiswerk en krijgen ze er cijfers voor. Cijfers! Voor huiswerk! Ik heb al zo lang vrijwel nooit huiswerk gemaakt, en nu moet ik volgend schooljaar elke dag huiswerk maken. Niet te geloven. Dat is echt ziek. Ziek, zeg ik je!

Maar goed, het 'vlaggen' gedeelte:

Een hele tijd geleden gingen we op bezoek bij andere (Nederlandse) collega's van mijn vader. Zij hadden een ...leaflet?... gekregen over wanneer je je vlag uit moet hangen en daar staat letterlijk:

"Flag Etiquette
Flag Day 2007

Days to fly your flag:
Fly your flag every day. Especially holidays."

Ik vond het zo grappig dat ik het mee mocht nemen naar huis. Uiteraard staan er meer dingen op het papiertje, maar dit staat bovenaan en ziet er ontiegelijk droog uit.

Fijne vakantie iedereen!

4 opmerkingen:

Monique zei

dat klinkt wel grappig :P
En hoi! terug xD

*gaat zo naar kristalbad* ookal is het wel bewolkt 8)
Ach ja =D
Jij ook fijne vakantie :D
Ik lees nog even 2 weken trouw je blog en dan ga ik naar Tsjechie ^^

*hug*

Mirielle zei

Leaflet = folder of affiche, in deze context folder.

...ik ben eigenlijk helemaal vergeten te bloggen... maar in de vakantie gebeurt toch niet veel blogwaardigs. 8)

Die Amerikanen zijn wel patriotten zeg. ^^

Sanana zei

sorry sorry sorry Val!

Ik weet het, ik zou minstens elke week bloggen.. Niet gedaan :$ *schaam schaam*
Ik weet ook niets te vertellen! Maar ik ga nu wel iets schrijven. Het moet. Ik was deze week ook in Drenthe op pony/ruiterkamp, hoe je het ook wilt noemen. Daar schrijf ik dan wel iets over. En over de rest van m'n geweldige vakantie (niet dat ik iets meemaak hoor)
Naja, lees zo mijn blog maar als je je verveelt =D

xx

Melissa :) zei

heee Valerie!!

Dit is de 1e keer dat ik al je verhalen lees (A), echt zo gaaf klinkt het!!
Ook die Japanse les en het autorijden ;)! Gelukkig dat daar ook leuke mensen zijn :P
Hier zijn we ook al 2 weken aan de gang, maar tot nu toe vind ik t nog super gezellig! Weer andere klassen en je gaat vooral veel om met de mensen die N-profiel hebben gekozen! Verder ben ik ook naar Amerika geweest (had ik volgens mij al gezegd :P) en ik vond het echt een supergaaf land!
Jammer dat er tijdens scheikunde geen Valerie meer is die soms op de tafel lag :P, haha dat vond ik altijd heel grappig!
Nou succes met autorijden en school en alles!
xxx
Melissa