donderdag 19 juli 2007

Instruction permit

Nou jongens, het is tijd om in jullie huizen te gaan schuilen (alsof een oceaan niet genoeg is om jullie te beschermen) want ik mag de straat op! En niet zomaar de straat op, maar in een auto. En niet zomaar een auto, maar - eerlijk gezegd wel gewoon zomaar een auto.



Dit is mijn instruction permit. Ik mag niet in mijn eentje rijden, maar ik mag nu leren autorijden van mijn ouders of een instructeur. Het was heel belangrijk dat ik hem haalde. Mijn moeder wordt namelijk 50 volgende maandag (23 juli) en dat betekent dat ze een Sarah in de tuin moet hebben. We gaan Nederlandse traditie niet vergeten natuurlijk! Maar het moet een verrassing zijn, dus we deden alsof mijn vader me meenam voor een les. Mijn broer ging mee om me uit te lachen. (Zogenaamd - niet dat hij het niet gedaan zou hebben als ik wél voor les ging.) Eigenlijk vind ik het best gul van mijzelf dat ik de allereerste rijles van mijn leven opgeef voor mijn moeder's 50ste. Ja mensen, dat is heel stoer en nobel van me. (Kuch.)

In ieder geval kochten we spullen voor papier maché en vulling voor het lichaam. Die brachten we naar het huis van Barbara (haar man werkt voor Nike, ze is Nederlands en haar dochters zijn net wat jonger dan ik en heel aardig) zodat we zondag mijn moeder's Sarah-pop in elkaar kunnen zetten.

Dat was het wel zo'n beetje. Ik verveel me niet; elke paar dagen ga ik naar de bibliotheek, en mijn Playstation 2 valt in wanneer boeken tekort schieten. Maar het beste van vandaag?

Mijn broer had 91% goed voor zijn test, en ik 93%. Dat voelt goed.

4 opmerkingen:

Monique zei

Wauw dat is wel gaaf =D
gefeliciteerd ofzo? xD
En nu op naar je rijbewijs? =D

Anoniem zei

Niet je auto in de prak rijden straks. 8)

En, over die droom: Ik had daar nog niet eens aan gedacht. :P Maar het zou best kunnen, alleen dan wss wel andersom.

Sanana zei

Woaah :D Lijkt me vet als ik bij jou zo in de auto zit =P Dat je dan al gewoon zélf kan rijden! Maar gaat Kyle nog niet z'n rijbewijs halen dan? Jij moet eerder zijn dan hij!

Mirielle zei

Woohoo, gefeliciteerd. ^^ Maar ik heb zo mijn bedenkingen bij op je 16e leren autorijden van je ouders. Niet specifiek jouw ouders, het is meer de leeftijd in combinatie met gebrek aan een goed getrainde en gepermitteerde instructeur die me wat zorgen baart.

Maar misschien ben ik wel te veilig opgevoed wat dat betreft. En ach, ik mag drinken. 8)