dinsdag 11 september 2007

Driver's Ed

Driver's ed = driver's education. Allemaal tieners die leren autorijden, spannend! Ik doe ook mee. Ik zit naast een jongen die Elvis Nguyen heet. Kan je je voorstellen hoe moeilijk dat voor hem moet zijn? Niet alleen Elvis heten van voornaam, maar ook nog eens een achternaam die niemand buiten Vietnam in één keer goed uitspreekt? Je spreekt het trouwens uit als 'when'. Verder is er niks met hem (hij is wel aardig en gaat naar de andere high school in Lake Oswego) maar zijn naam vond ik wel noemenswaardig.

Gisteren was het parent's night bij de driver's ed klas. Een trauma nurse die met mensen die in auto ongelukken terechtkomen werkt kwam ons vertellen over al die auto ongelukken. En wauw. Dat was een hoop ongelukkigheid en ranzige plaatjes. Bij één verhaaltje moest ik best wel tranen inhouden. Een meisje van 15 die gewoon in een random ongeluk dood gaat, hoe ziek is dat? En moet je je dan voorstellen hoe het voor haar moeder is. Je dochter, waar je zoveel van houdt, zoveel hoop voor hebt en zoveel mee hebt meegemaakt, opeens weg omdat ze met een slechte bestuurder in de auto stapt. En dan zien hoe al haar vriendinnen ouder worden en afstuderen en trouwen wetend dat je dochter dat niet heeft kunnen meemaken.

Ahem! Het was in ieder geval heel treffend. Aan het einde van de avond had ik het gevoel dat ik zodra ik in een auto stapte ten dode ben opgeschreven zou zijn. Daarbij kwam dat ik werd opgehaald door één van mijn vader's collega's omdat mijn ouders naar een concert waren.

En in wat voor auto zit die collega van mijn vader? Uiteraard, in een ontzettend cool-uitziende opendak Porsche. En daar moet elke bestuurder vanzelfsprekend in scheuren.

Nouja, het was wel ironisch. En ik kwam veilig thuis! Verder ga ik echt zeker weten altijd een autoriem dragen. En jullie ook.

4 opmerkingen:

Mirielle zei

Ik heb echt geen vertrouwen in de rijvaardigheden van Amerikanen, om eerlijk te zijn. :P

Ik hoef zelf ook helemaal niet te leren rijden, want iedere keer dat ik droom dat ik in een auto rijd veroorzaak ik een ongeluk of rijd ik in de sloot of zo. Traumatized for life. x_o

Monique zei

succes met je rijlessen =P rij jezelf niet aan gort ofzo, zodat we met oud en nieuw reepjes Valerie terug krijgen in plaats van een hele =o

Sanana zei

Val! :)
Je schrijft echt geweldig!
Gewoon eerst dat hele verhaal en dan het einde zo grappig! En je leert er ook nog van ;)
Wanneer begin je met je rijlessen?
Als wij naar Amerika komen moet je je rijbewijs wel hebben hè..

Ratna zei

Ik las je vorige berichtje, en echt cool van dat Japans zeg! Goed dat je al vrienden hebt gemaakt. Heel wijs van je dat je gordel altijd zult gaan dragen, hehe. Ik hoop dat je je daar nog een beetje vermaakt in dat verre land!

xxx