zaterdag 8 september 2007

School

Dus, school is begonnen! Overleven jullie het? Ik... misschien. Twijfelachtig!

De introductiedag was heel leuk. Ik ontmoette Raechel en Raphael, die allebei dezelfde Playstation spelletjes spelen als ik en dat zit heel erg snor. Ze zitten alleen een jaar lager dus ik heb geen les met ze. Er waren meer coole mensen die ik ontmoette, maar dit zijn degenen waar ik sindsdien het meeste mee omga buiten les.

Om 7 uur moet ik bij de bushalte staan om de schoolbus te halen op normale lesdagen. In een schoolbus rijden is heel fijn en rustgevend en ik hoop telkens dat de reis langer duurt dan hij doet.

Lessen... We hebben A-days en B-days die telkens afwisselen. Op A-day heb ik AP Bio, Japans, Honors English en pre-calc. Op B-day heb ik human physiology & anatomy, acting, American & contemporary world history en AP chemistry. Sommige lessen zijn leuk, anderen niet. Pre-calc is hels. Ik zit met allemaal mensen die er helemaal niet slim uitzien en zij kunnen het wél volgen en ik niet. En dan zijn er weer dingen die zij niet snappen die ik heel simpel vind. Anderhalf uur van marteling, dat is echt veel.

In meeste lessen ken ik wel een paar mensen dus ik hoef niet weg te kwijnen uit eenzaamheid. In de pauze zit ik tegenwoordig bij Raphael en Raechel en dat is heel gezellig.

Ten minste, totdat Raphael een Jehova getuige bleek te zijn en me nu wil 'helpen'. Hopelijk lukt het ons om gewoon helemaal van dat gespreksonderwerp weg te blijven vanaf nu want zonder een medische ingreep ben ik waarschijnlijk niet te bekeren. Lobotomie krijgen lijkt me niet fijn.

Raechel zag ik de eerste twee dagen niet en dat was vervelend. De derde zag ik haar - en ze leerde me hoe ik mijn kluisje open moest doen! Ik ben zo dankbaar! En elke keer dat het me lukt voelt het helemaal als een triomf; de eerste twee dagen moest ik telkens eerstejaars vragen hoe ik hem open kreeg en het lukte me maar niet.

Verder is Japans echt het leukste vak dat ik ooit heb gehad. Serieus. De les begint ook zo cool.

Leider (aangewezen door docent): Kiritsu! (opstaan) Kiotsuke! (opletten/aandacht) Rei! (buig)
Iedereen (tijdens het buigen): Onegai shimasu! (laten we allemaal ons best/ons werk doen)
Leider: Chakuseke. (ga zitten)

De docent is ook zo cool. Hij is helemaal enthousiast over Japan en zit vol hele interessante verhalen. Weten jullie bijvoorbeeld waar het woord 'kamikaze' vandaan komt? 'Kami' is (zoals iedereen die Death Note gekeken heeft weet) God. 'Kaze' is wind. Toen de Mongolen in 1274 én in 1281 Japan binnenvielen werden ze beide keren afgeweerd doordat er orkanen kwamen. De Japanners zagen dit als een actie van god en noemde het 'kamikaze'; 'divine winds'. In de tweede wereldoorlog wisten ze dat er niet zo'n redding voor ze was en besloten ze dat ze zelf de 'kamikaze' moesten zijn.

Er is veel meer te vertellen, maar ik ben lui en kan niet geloven dat het drastisch interessant is voor anderen. Oh, trouwens, ik heb gigantisch veel en moeilijk huiswerk. Eergisteren zat ik er twee uur aan te werken. Niet cool! Maarja.

Overleven, iedereen!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Zie je wel, lekker veel huiswerk! :D

Ik nog niet zo, maar als ik zie wat ik nu al voor Frans 2 moet doen. =') Motivatie is wat ik dringend nodig heb. ((:

En vakantie, ik was vrijdag zo moe. o_o Niks meer gewend gewoon.

Ook moet ik nog best veel regelen voor 'de stage', maar ik weet niet eens wat ik ga doen. 8) Zucht.

Unknown zei

Oeh Japans klinkt echt geweldig :D waarom hebben wij dat niet? En ik wist toevallig wel waar kamikaze vandaan komt ^^ (voelt zich even heel slim).
Maargoed. Jehova-getuige? Kun hem vragen of ie nou ook denkt dat ze op een gegeven moment onsterfelijk op aarde leven? Dat heb ik me nou altijd al afgevraagd...

Mirielle zei

Ik wil ook Japans. :( M'n language pack is nog steeds aan het downloaden.

Verder niet veel te melden.

Anoniem zei

Ah, dat is redelijk standaard op Japanse scholen... (Ik kijk echt te veel series die op/rond scholen afspelen... -_-' )
En van de 'goddelijke wind' wist ik ook.

En veel succes met het standhouden tegen de christenen!
Als ze er hun zin op gezet hebben, doen ze er echt hun best voor... Ik hoop dat je er niet echt last van gaat krijgen, dat is vervelend. :(

Sanana zei

Val! Wat leuk om dit te lezen! Helemaal niet saai juist! Ik schaam me diep omdat ik mijn blog zolang heb genegeerd (Ja ik wist dat ik voor het laatst heb geschreven toen ik in CR was)
Maar leuk dat Japans! En ik zie je al echt in zo'n gele bus zitten.. 2 uur huiswerk? Dat is wel redelijk veel ja, als je maar niet denkt dat wij hier veel minder hoeven doen! ;) Hoe kwam je erachter dat hij een jehova-getuige was? Moet hij ook langs deuren om het geloof te verkondigen? Oh en wat is dat vak wat een ramp is? (Sorry! Veeel vragen!)

Liefs!