woensdag 13 juni 2007

The Sims

Ik moet zeggen dat het me hier heel erg doet denken aan the Sims. Niet zo zeer omdat mensen praten in een onverstaanbare brabbeltaal - iedereen spreekt heel duidelijk en niet eens met een erg accent - maar omdat de huizen zo gebouwd zijn. De kleuren van de stenen, de voordeuren, de lampen... Allemaal van die typische ik-heb-vals-gespeeld-met-the-Sims huizen. Ons huis is ook zo, en ook met dat irritante, donkere van een groot huis. Dankzij de grootte is er niet overal genoeg licht; in het midden is het altijd een beetje sombertjes belicht.

In ieder geval, hier mijn photobucket met foto's van de buurt, de tv, en mijn inmiddels gezellige kamer: http://s30.photobucket.com/albums/c325/Valeriewalrus/America/

Vandaag ben ik naar mijn nieuwe school geweest om vakken voor volgend jaar uit te kiezen. Dat was echt zo leuk! In plaats van 1 keer een profiel en een extra vak kiezen had ik heel erg veel vrijheid om leuke vakken te kiezen. Niet alle vakken gaan het hele jaar door, je hebt 4 semesters en sommige vakken duren maar 1 semester. Zo ga ik in het tweede semester "Acting 1" nemen, in plaats van home room (een soort zelfstudieuur) zoals in het eerste semester. De lessen duren hier 90 minuten trouwens; ik weet niet of ik dat overleef. X_X 50 was op sommige momenten al moeilijk te verduren. In ieder geval, ik heb (als ik de test haal) honors English (hoog niveau dus), wiskunde, natuurkunde, scheikunde, biologie, physiology (een soort biologie omtrent anatomie), Japans, Amerikaanse geschiedenis, health issues (over ziektes etc.) en een of ander vak wat je voorbereid op presentaties en interviews voor werk enzo. Het heet ACS, Advanced Communications Skills. Als iets niet in het rooster past krijg ik Creative Writing of gitaar erbij.

Het is zo leuk om te kunnen kiezen! Nouja, tot een zekere hoogte in ieder geval.

Verder heb ik veel gewinkeld. Niet voor kleren en leuke dingen, maar mijn moeder en ik tergen het huis een beetje te vullen. We hebben allerlei dingen nodig waar je niet in de eerste instantie aan denkt, zoals prullenbakken en aardappelschilmesjes. (Oke, van het laatste hadden we er maar 1 nodig, maar dat is een bijzaak.) Trouwens, jullie hoeven je geen zorgen te maken dat ik te weinig beweeg want we winkelen ook vaak in de Safeways (gigantische supermarkt) 'dichtbij' ons huis. We hebben geen auto dus we moeten lopen, en dat is een half uur heen en een half uur terug, met geen platte weg te bekennen.

Oja, Kruimeltje (de kat) leeft nog. Ondanks in de auto van Seattle naar Lake Oswego constant miauwen heeft ze de reis overleefd. Het eten hier vindt ze minder lekker, maar ze is dik genoeg om eventjes honger te hebben tot we een soort vinden die ze wel lekker vindt. Verder is ze heel knuffelig en aanhankelijk geworden; ze wil geen nieuwe kamers in tenzij 1 van ons er is.

Dat was het wel zo'n beetje (en dat was ook een best lange post). Tot volgende keer! 8D

5 opmerkingen:

kristianne zei

Wow Valerie,

Het ziet er echt uit als een droom!! Al die bomen, en dat heuvelachtige landschap....ik ben jaloers:)
Ga je Marrit proberen in te halen met Japans? ik ben benieuwd of het je lukt;) ze is druk bezig:P

Groetjes Kristianne

Anoniem zei

Arme Kruimeltje. ^^ [Ik wil horen hoe Amerikanen dat zeggen...]

Veel plezier nog met je aardappelschilmesjes.

Mirielle zei

Nouhou, straks kun je beter Japans dan ik.

Ik heb geoefend de laatste tijd trouwens, ik kan nu vrij veel hiragana herkennen. Risselada was helemaal onder de indruk toen ik dat in de extra les zat te bestuderen. :P

Ik zie nu pas dat Kristianne dat ook al heeft gepost. x)

Sanana zei

Dear Valerie :P

You have very nice pictures on your photobucket! I think it's cool everything is like the Sims! Don't you have a bike yet? Do people cycle there überhaupt (Sorry, Dutch word;))?
It seems cool that you can choose what you want at school. How long is a schoolday :O If you have 90 minutes for each lesson?

Too many questions =P Sorry!
xx

Monique zei

Mooie pics Val!
Wow! Ik kom gauw langs met Eimert!
Het is prachtig daar, op de foto's althans, wellicht als je daar loopt heb je inderdaad het gevoel rond te wanen in een sims wereld haha!
Je vakkenpakker klinkt erg leuk!
Houd ons op de hoogte hoe de vakken zijn!
Leuke kamer heb je met al die foto's, al mis ik toch echt een foto van de Mathijssen family hahaha, just kidding, byebye xxx